Markedsføring

Ranger høyt i Google og bli sett på nett. Vi vet hvordan.

Å bli sett på nett er ikke lett. Hva er det vi ønsker folk skal gjøre? Hvem er de og hvor kommer de fra? Vi rådgir og setter sammen planer for hvordan deres bedrift kan oppnå bedre resultater på nett.

God plan. Bra innhold. Gode tekniske løsninger. Løpende innsats. Dette er grunnsteinene for å generere trafikk og henvendelser. Etter at vi har laget en god webside med bra innhold og tilhørende sosiale kanaler, er vi igang med den løpende markedsføringen. Vi annonserer i Google og på Facebook og vi produserer innhold.

Kombinert med betalt annonsering, bygger vi også opp rundt den organiske synligheten. Organisk synlighet er alle oppføringer og lenker som ikke er betalte.

Man kan gjøre mye selv, og de beste resultatene kommer når vi jobber tett med kunden over lengre perioder.

Vi svarer via epost

Finner du ikke svaret på denne websiden? Send oss ditt spørsmål, og vi svarer deg via epost innen 1 arbeidsdag.

  • Hva koster det å markedsføre seg på Google?

    Betalt annonsering (SEM) baseres som oftest på et fastgitt budsjett. Hvor mange klikk man oppnår med budsjett, bestemmes av en rekke faktorer.

    • Hvor bra er websiden
    • Hvor bra er annonsene og annonseteksten
    • Hvor mange konkurrerer om de samme søkordene
    • Hvor god jobb gjør konkurrenten din

    Vi starter med et budsjett kundenhar fastsatt, men innenfor hva vi kan anta er nødvendig. Deretter justerer og optimaliserer vi annonsenene løpende etter behov.

    Dere bestemmer selv hvor mye dere vil investere.

  • Hva kan vi gjøre selv for å komme høyt i Google?

    Vær aktiv. Skap innhold som engasjerer leserne dine. Ha en webside som er optimalisert for Google, og ha flere digitale kanaler.

    Jobb langsiktig og få gjerne hjelp og rådgivning av noen med kunnskap om emnet. Ta tiden til hjelp og del av dere selv.

    Å profilere egen bedrift er veldig vanskelig. Å få hjelp av noen utenifra som kan rådgi og hjelpe til, er lurt. Dette trenger ikke være kostbart dersom dere gjør mye selv.

  • Hvordan vet vi at markedsføringen fungerer og er lønnsom?

    Alt blir målt. Vi kan se trafikk og vi kan se konverteringer. Det er ikke 100% eksakt vitenskap, men det er langt bedre enn TV og aviser hvor man ikke aner effekten og annonseringen er kortsiktig.

    ROI betyr Return of interest. Ved å bruke ROI kan man finne ut hvilken områder av markedsføringen som er mest effektiv, og dermed bruke budsjettet der det er mest lønnsomt.

    I noen tilfeller avslutter man annonseringen, dersom man betaler for mer enn man får igjen. Både i antall henvendelser, men også profilbygging.

  • Hvor kan vi markedsføre oss?

    Google er helt klart den viktigste kanalen for mange bedrifter. Og da er det websiden som teller mest. Men for mange bedrifter kan også sosiale medier være ett viktig sted for kommunikasjon med sine kunder.

    Vi sier som oftest at websiden er nummer 1. Deretter alt som er relatert mot Google. Tilslutt alternative kanaler som Facebook, Instgram og YouTube. Men som nevnt vil dette være noe ulikt for de forskjellig bedriftene.